Sminkad/Osminkad?

Hej mina fina läsare!
Idag tänkte jag ta upp ett ämne som jag funderade lite på förut att skriva om. Nämligen smink,

Idag så sminkar ju sig nästan varenda tjej mer eller mindre. Vissa använder det inte överhuvudtaget.
Jag tycker det är fint att vara osminkad, men även fint att vara sminkad. Alltså om jag ska utgå ifrån vad jag
tycker. Jag sminkar mig nästan varje dag, det är inte för att jag skäms över att gå osminkad utan att
jag älskar att sminka och fixa med hår. Så det är som ett intresse för mig att sminka mig själv för jag
tycker det är kul.
Men att en del killar (även tjejer) uttycker sig med att "tjejer är fula utan smink" förstår jag inte. Vi är
väl lika osminkade som dom är? Ett naturligt vackert ansikte är det finaste som finns enligt mig.
Våga visa upp dig och var stolt över hur just du ser ut, det finns ingen annan med ditt ansikte,
dina ögon, din näsa, ditt hår.

Och en sak jag kan störa mig på är när tex man lägger ut bilder på kändisar osminkade. Och det ska bli
ett sånt jävla drama bara för att hon/han inte ser ut som på bilderna? Nej det gör de inte, för de föddes inte
med ett photoshop program installerat i kroppen. Det sårar även för dom som för oss att höra att man ser
ful ut bara för att man inte har på sig något klet i ansiktet. Så tänk innan ni framför det, det kan såra mer
än ni tror för vem som helst.
Har du en underbar insida så blir du bara vackare och vackrare för varje dag som går. Utsidan har inget
med din insida, det är insidan som räknas.

Så vad jag vill få fram av detta är att alla är fina oavsett vad. Och var nöjda med er själva, ni är hur fina som helst!

Här är en bild på mig osminkad & sminkad.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0